poniedziałek, 31 sierpnia 2020

Śliwki pod kruszonką (bez cukru)


Pomysł na nieco zdrowszą przekąskę - śliwki zapiekane pod kruszonką. Ciasto na kruszonkę składa się z mąki orkiszowej, pszennej, płatków owsianych górskich, amarantusa ekspandowanego oraz masła. Do kruszonki nie dodałam ani grama cukru. Uwierzcie mi na słowo, że śliwki z poniższą kruszonką były idealne w smaku. Moje dziecko zjadło to danie na podwieczorek i...nie pozostawiło ani jednego okruszka :D Jeśli lubicie nieco słodsze desery to przed samym podaniem, wierzch dania polejcie płynnym miodem. 


Składniki na porcję dla 4-6 osób:
0,5 kg śliwek (waga przed obraniem)
szczypta soli

kruszonka
1/2 szklanki mąki orkiszowej
1/4 szklanki mąki pszennej (50 g)
1/2 szklanki płatków owsianych górskich (75 g)
1/3 szklanki amarantusa ekspandowanego (18 g)
1/2 kostki zimnego masła (100 g)
1 łyżeczka cynamonu cejlońskiego
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1 czubata łyżka mąki migdałowej
1 łyżeczka masła klarowanego

ewentualnie do podania
miód


Śliwki przekroić na pół, wyjąć pestki. Rozgrzać patelnię wraz z masłem klarowanym. Dodać śliwki i posypać je odrobiną soli. Owoce smażyć na średnim ogniu (dosłownie 2-3 minuty). W międzyczasie składniki na kruszonkę połączyć ze sobą. Powstanie lekko sypka masa. Podsmażone śliwki przełożyć na dno szklanej formy do pieczenia. Owoce przykryć kruszonką. Piec w 195°C przez około 30 minut (do zarumienienia się kruszonki)


Składniki kruszonki przed wymieszaniem i wygląd dania w trakcie przygotowania

Mój mały pomocnik :D



Pomysł na przepis STĄD


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz