środa, 3 lipca 2019

Dżem truskawkowy z agar agar


Od tego przepisu rozpoczynam serię domowych wyrobów truskawkowych. W tym roku "zaszalałam" i przygotowałam kilka nowości, między innymi: frużelinę czy też syrop truskawkowy - przepisy niebawem na blogu 😊. Wracając do poniższego przepisu - dżem truskawkowy z agar-agar jest błyskawiczny do przygotowania. Warto dodać, że po pasteryzacji (i po wystudzeniu) będzie miał zwartą konsystencję. Zachęcam do przygotowania.  



Składniki:
2 kg obranych truskawek
0,5 kg zwykłego cukru (2 czubate szklanki)
sok z 1 cytryny
10 łyżeczek agar-agar*

*uwaga: na opakowaniu agar-agar przeczytajcie instrukcję jak należy przygotować oraz ile należy wsypać agaru. U mnie na 1 szklankę soku należało wsypać 1 płaską łyżeczkę agaru, a z dwóch kilogramów truskawek powstało 2,5 l płynnej masy, stąd do masy dodałam 10 łyżeczek agaru. 



Truskawki umyć, odszypułkować i pokroić na mniejsze kawałki. Owoce przesypać do garnka, dodać do nich cukier i sok z cytryny. Gotować, aż do ich miękkości. Na sam koniec wsypać agar-agar i masę gotować 1-2 minuty (od momentu zagotowania masy). Gorący dżem przelać do słoiczków. Słoiki zakręcić i pasteryzować (10 minut - czas liczyłam od momentu wrzenia wody). Po pasteryzacji słoiki ułożyć do góry dnem i pozostawić w takiej pozycji, aż do ostygnięcia.

Etapy przygotowywania dżemu truskawkowego




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz