niedziela, 20 lipca 2014

Konfitura wiśniowo-kakaowa


Perfekcyjna konfitura wiśniowo-kakaowa. Gdy spróbowałam jej po raz pierwszy wydawało mi się, że pomyliłam słoiki i jem bułkę z kremem czekoladowym - jednak z każdym kęsem wiśnie stawały się coraz bardziej wyczuwalne. 
Przepis dodaje do dwóch akcji: W wiśniowym sadzie 2014 i Przetwory.


Składniki:

1 kg wiśni (po wydrylowaniu uzyskałam 750 g wiśni wraz z sokiem)
1 czubata szklanka cukru (tj. 250 g)
7 łyżeczek gorzkiego kakao
2 łyżeczki cukru waniliowego



Wiśnie umyć i pozbawić pestek. Do garnka z grubym dnem wrzucić owoce i zwykły cukier. Całość wymieszać i gotować na małym ogniu (na początku gotowałam niecałe 2 godziny; zdjęłam z ognia, ostudziłam i po kilku godzinach ponownie gotowałam, ale już tylko pół godziny). Gdy sok wyparuje, a masa będzie gęsta to kakao z cukrem waniliowym wymieszać w 1/4 szklanki przegotowanej wody, następnie całość wlać do ugotowanych wiśni. Wymieszać i jeszcze chwilę gotować. Przygotowaną konfiturę umieścić w wyparzonych słoikach, zakręcić i postawić do góry dnem (aż do ostygnięcia).




Przetwory W wiśniowym sadzie 2014

1 komentarz: